Quantcast

Larry King moves to Kremlin-funded station RT

By Agence France-Presse
Wednesday, May 29, 2013 17:38 EDT
google plus icon
Larry King via AFP
 
  • Print Friendly and PDF
  • Email this page

Legendary US television presenter Larry King announced Wednesday that he was moving his show to a Kremlin-funded TV station that primarily broadcasts Moscow’s views on world affairs.

RT channel director Margarita Simonyan tweeted a link to a TV ad in which the suspenders-wearing veteran makes the grand announcement himself.

“I would rather ask questions to people in positions of power instead of speaking on their behalf,” King said in the ad.

“That’s why you can find my show Larry King Now right here on RT.”

The television station itself said that King was likely to interview Russian politicians for his show but provided no information about its start date.

The 79-year-old King broadcast his world-famous “Larry King Live” show on the US cable news broadcaster CNN between 1985 and 2010.

The English-language RT network was formed with the Kremlin’s help in 2005 to help promote Russia’s image abroad and support its foreign policies.

The station has won attention for broadcasting a controversial show by WikiLeaks website founder Julian Assange and frequently running reports attacking social conditions in the United States.

Agence France-Presse
Agence France-Presse
AFP journalists cover wars, conflicts, politics, science, health, the environment, technology, fashion, entertainment, the offbeat, sports and a whole lot more in text, photographs, video, graphics and online.
 
 
 
 
By commenting, you agree to our terms of service
and to abide by our commenting policy.
 
Google+