Fox News reporter says she was shunned over article about health condition
Diana Falzone (Twitter)

A Fox News contributor said in a lawsuit filed on Monday that she was taken off the air after writing an article about a medical condition that would likely leave her infertile, in the latest of a series of discrimination claims against the network.


Diana Falzone, 34, said in the lawsuit in New York state court that despite writing many popular articles for Fox News' website and routinely being praised for on-air appearances, she was abruptly sidelined in January, three days after the article about her struggle with endometriosis was published.

Falzone said Fox, a unit of Twenty-First Century Fox Inc, discriminated against her on the basis of sex and disability in violation of New York City law.

The network did not immediately respond to a request for comment.

Fox News has faced mounting legal claims that it ignored employees' complaints of sexual harassment and gender and race discrimination.

Bill O'Reilly, the network's most popular anchor, and former Fox News chief Roger Ailes both have been ousted over harassment claims by several women, which they deny.

In Monday's lawsuit, Falzone said she was not given a reason for being taken off the air. She said she complained internally using an employee hotline, but did not bring her concerns to network executives because they had, for years, been "complicit in covering up and enabling a hostile and harassing environment for women at Fox News."

Falzone is represented by lawyers Nancy Smith and Martin Hyman, who filed a sexual harassment lawsuit last year against Ailes on behalf of former Fox News anchor Gretchen Carlson. The lawsuit, which settled for $20 million, led to Ailes' resignation after two decades as one of the most influential executives in cable television.

Last week, Fox News anchor Kelly Wright, who is black, and several other non-white employees filed a class action lawsuit claiming they were mocked and humiliated because of their race and paid less than white coworkers. Fox has denied the claims.

(Reporting by Daniel Wiessner in Albany, New York; Editing by Jonathan Oatis and Bernadette Baum)