'Idiotic': Fox News panelists repeat Trump's bogus claim that since-corrected Washington Post report cost GOP the Senate
Donald Trump (AFP)

Panelists on the Fox News show "Outnumbered" repeated Donald Trump's complaint that a Washington Post report hurt Republicans' chances in the Georgia Senate runoff -- which took place four days earlier.

The newspaper issued a lengthy correction this week after a recording surfaced of Trump's call to the Georgia secretary of state, saying that several quotes in the piece were inaccurately conveyed by a source, and the former president issued a statement that claimed, among other things, that the since-corrected report "probably" played a role in the election.

"Kennedy, you did such a phenomenal job in the A block with tying in the national situation we are in back down to that Georgia Senate election," said host Emily Compagno. "Charlie talks about the importance of having faith and maintaining trust in the media, but this also illustrates or underscores the power it has and perhaps that election might have had a different outcome.

Co-host Kennedy Montgomery agreed.

"Power and money, because it's owned by Jeff Bezos," she said. "Here's the thing, like, I don't want some journalist misquoting Joe Biden, I do want to see this sort of tit-for-tat. I think that's incredibly unfair and it's a really bad look for journalists, I hope journalist go back to vetting their sources and making sure they investigate the source material, they get it right the first time. The correction has maybe a tenth of the eyeballs and that's being very generous than the original story that did so much damage."

That report may have damaged Trump's reputation, and Georgia prosecutors are examining evidence from the call in a possible criminal investigation, but it didn't have an impact on the election that sent two Democrats to the U.S. Senate.

The Post initially reported the call between Trump and Georgia secretary of state Brad Raffensperger on Jan. 3, one day before the election, but the correction issued this week covered a follow-up report on the call that was published Jan. 9 -- four days after the runoff election was decided.