Hollywood actor Hugh Grant accused several newspapers other than those owned by Rupert Murdoch of invading his privacy as he testified to Britain's phone-hacking inquiry on Monday.

The "Notting Hill" and "Four Weddings And A Funeral" star said he also believed that a break-in at his flat may have been linked to the press after details of the interior appeared in a newspaper.

Grant said the Mail on Sunday newspaper ran a story on his relationship with socialite Jemima Khan in 2007 that mentioned his conversations with a "plummy voiced" woman. He said he later won damages for libel.

"I'd love to hear what their source was if it wasn't phone hacking," Grant told the inquiry, to which he was sworn in on oath.

He also accused another tabloid, the Daily Mirror, of accessing his medical records.

The Mail on Sunday is owned by Associated Newspapers and the Mirror is owned by Trinity Mirror. Neither is owned by Murdoch's US-based News Corporation, where the phone-hacking scandal first emerged in the now-defunct News of the World tabloid.

Grant added that he was suspicious after a break-in at his flat in London in 1995, shortly after he was arrested in Los Angeles with a prostitute.

He said nothing was stolen in the burglary and that a full description of the inside of the property later appeared in a newspaper, although he said he could not remember which.

Prime Minister David Cameron launched the judge-led inquiry in July after the full scale of hacking at the News of the World emerged, including that it had hacked a murdered schoolgirl's voicemails.

The parents of the girl, Milly Dowler, testifed to the inquiry earlier Monday that some of those voicemails were erased, giving them false hope that she was alive.