Quantcast
Connect with us

Kansas City radio station agrees to broadcast Russian-funded propaganda six hours a day

Published

on

Thanks to a lease agreement struck by a local radio operator, a Kansas City area radio station can now broadcast Kremlin-funded propaganda six hours a day, The Kansas City Star reports.

RM Broadcasting LLC has agreed to broadcast programming from the Russian state media program Radio Sputnik.

The Star reports that the lease agreement lets RM Broadcasting air Sputnik’s programming “from 6 to 9 a.m. and 6 to 9 p.m. seven days a week. KCXL’s website, which says that it’s the radio station that will ‘tell you the things that the liberal media wont (sic) tell you,’ lists Radio Sputnik in its morning programming.”

ADVERTISEMENT

As The Star points out, Sputnik, along with the Kremlin-funded outlet RT,  “contributed to the influence campaign by serving as a platform for Kremlin messaging to Russian and international audiences,” according to an assessment from the Director of National Intelligence.


Report typos and corrections to: [email protected].
READ COMMENTS - JOIN THE DISCUSSION
Continue Reading

2020 Election

Biden campaign outraises Trump for second straight month

Published

on

Washington (AFP) - Democrat Joe Biden outraised President Donald Trump's re-election campaign for the second straight month and for the second quarter of 2020, figures released Wednesday showed, highlighting robust enthusiasm for the White House challenger.Biden, the Democratic National Committee and related fundraisers brought in a staggering $141 million in June, the campaign's best fundraising month ever and $10 million more than Trump and the Republican National Committee.The second quarter of 2020 was a record haul for both campaigns, with Biden coming out on top, $282.1 million against T... (more…)

Continue Reading

Breaking Banner

Actor Geoffrey Rush wins ‘largest ever’ Australian defamation payout from Rupert Murdoch

Published

on

Hollywood star Geoffrey Rush won a record multimillion-dollar payout Thursday after an appeal by a Rupert Murdoch-owned newspaper against a defamation ruling was thrown out by an Australian court.

The Oscar-winner will receive US$2 million for lost earnings and compensation after a court rejected an appeal seeking reduced costs and a retrial of the case.

The decision -- against News Corp's Australian subsidiary Nationwide News -- is the latest twist in the ongoing legal battle between Rush and the Daily Telegraph, which accused him of inappropriate sexual behaviour toward female cast members.

Continue Reading
 

Breaking Banner

75 years ago: When atomic scientist Leo Szilard tried to halt dropping bombs over Japan

Published

on

As this troubled summer rolls along, and the world begins to commemorate the 75th anniversary of the creation, and use, of the first atomic bombs, many special, or especially tragic, days will draw special attention.  They will include July 16 (first test of the weapon in New Mexico), August 6 (bomb dropped over Hiroshima) and August 9 (over Nagasaki).   Surely far fewer in the media and elsewhere will mark another key date:  July 3.

On July 3, 1945, the great atomic scientist Leo Szilard finished a letter/petition that would become the strongest (virtually the only) real attempt at halting President Truman's march to using the atomic bomb--still almost two weeks from its first test at Trinity--against Japanese cities.

Continue Reading
 
 
You need honest news coverage. Help us deliver it. Join Raw Story Investigates for $1. Go ad-free.
close-image