Quantcast
Connect with us

Trump-loving news network hires Russian propagandist linked to 2016 election interference: report

Published

on

According to a report at the Daily Beast, a San Diego broadcasting operation that is vying with Fox News to catch the eye of Donald Trump is employing a reporter with links to Russian efforts to manipulate the 2016 election.

One America News Network (OANN), which was once home to Fox personality Tomi Lahren, now employs Kristian Brunovich Rouz, who joined the network and is still doing work with Russian government-run Sputnik.

ADVERTISEMENT

According to the report, Sputnik “played a role in Russia’s 2016 election interference operation, according to an assessment by the U.S. intelligence community.”

By working both sides of the fence, the Beast notes that Rouz’s “on-air reports for OANN include a wholly fabricated 2017 segment claiming Hillary Clinton is secretly bankrolling antifa through her political action committee. Clinton, Rouz claimed falsely, gave antifa protesters $800,000 that ‘went toward things like bricks, hammers, bats and chains.'”

The report notes that Rouz, in his capacity as an OANN contributor, has also taken on George Soros, always a red meat topic for rightwing conspiracy theorists and anti-Semites.

“Kremlin propaganda sometimes sneaks into Rouz’s segments on unrelated matters, dropped in as offhand background information,” the Beast’s Kevin Poulsen writes. “A segment on the Syrian rescue workers known as the White Helmets references ‘allegations of the White Helmets’ involvement in military activities, executions and numerous war atrocities,’ but doesn’t disclose that those ‘allegations’ were hoaxes that originated with Putin and his proxies.”

According to former FBI agent Clint Watts, the hiring of Rouz fits a pattern of the integration of Russian influence of conservative American media.

ADVERTISEMENT

“This completes the merger between Russian state-sponsored propaganda and American conservative media,” Watts told the Beast “We used to think of it as, ‘They just have the same views’ or, ‘They use the same story leads.’ But now they have the same personnel.”

Poulsen reports that Beast attempted to get a comment from Rouz but was unsuccessful, adding, “Reached by email, OAN President Charles Herring invited The Daily Beast to submit written questions about the network’s arrangement with Rouz. But after receiving the questions Herring cut off contact.”

You can read more here.

ADVERTISEMENT


Report typos and corrections to: [email protected].
READ COMMENTS - JOIN THE DISCUSSION
Continue Reading

Breaking Banner

John Bolton had concerns about Donald Trump’s favors to autocrats: report

Published

on

Former national security advisor John Bolton privately told the US attorney general last year about concerns that President Donald Trump was essentially granting favors to autocrats, The New York Times reported Monday.

It said the revelations, concerning the leaders of China and Turkey, come in an unpublished book manuscript by Bolton.

The same manuscript says Trump told Bolton that he wanted to continue freezing $391 million in security aid to Ukraine until officials there helped to investigate his political rivals, the Times previously reported.

Those allegations have roiled Trump's impeachment trial that is ongoing in the US Senate.

Continue Reading

Breaking Banner

Fox News host scolds Mike Pompeo for scuffle with reporter: ‘Don’t be such a baby!’

Published

on

Fox News host Steve Hilton scolded Secretary of State Mike Pompeo for being a "baby," a "bully" and an "embarrassment" after NPR reporter Mary Louise Kelly reported that he berated and cursed at her for asking questions about the Ukraine scandal.

"Secretary of State Mike Pompeo got into an ugly dustup with an NPR reporter this week, and I've got something I want to get off my chest," Fox's Steve Hilton told his viewers on Sunday.

Continue Reading
 

Breaking Banner

White House grants press access to Christian site whose founder called impeachment a ‘Jew coup’

Published

on

The White House granted press credentials to a Christian news site whose founder claimed that President Donald Trump's impeachment was a "Jew coup" organized by a "Jewish cabal" in anti-Semitic remarks.

Five employees of the Florida-based conservative Christian news outlet TruNews received press credentials from the White House to cover Trump's trip to the World Economic Forum in Davos, Switzerland, last week, founder Rick Wiles told The New York Times from a ski lodge reserved for press members by the Trump administration. The outlet was not granted special access to Trump, though TruNews' Edward Szall asked Ivanka Trump a question during a news conference, according to the report.

Continue Reading
 
 
Help Raw Story Uncover Injustice. Join Raw Story Investigates for $1 and go ad-free.
close-image