JOIN FOR $1

How a suspected QAnon leader tried to pin the 'violent, culty conspiracy movement' on a former Trump official

In the newest episode of The Daily Beast podcast "Fever Dreams," Q: Into the Storm director Cullen Hoback goes into greater detail on the lengths 8chan systems administrator Ron Watkins -- the suspect the filmmakers believe is currently behind QAnon -- went to try to convince the filmmakers that Steve Bannon was the mastermind behind the movement.

"Right from the get-go, he was planting the seed."

As the documentary illustrates, Watkins even produced data "evidence" to prove it was Steve Bannon. But Hoback didn't buy it.

"It seems that this was a red herring. This is my interpretation, that it was a red herring that he had been planting for some time. And I suspect that he had put a lot of work into this and wanted someone to pick up on it," Hoback told The Daily Beast.

You can listen to the podcast here.

Since the documentary began airing, Watkins has continued to deny he was Q, writing on Telegram, "I've noticed that the fake news media is FALSELY reporting that I am Q. It is simply not true. Here are the facts: I am not Q. I've never spoken privately with Q. I don't know who Q is."

Disgraced 'bully' Jerry Falwell Jr. is on a redemption tour

In an inconceivable redemption tale seemingly timed with Christianity's celebration of Good Friday, Liberty University's fallen former president, Jerry Falwell Jr., says the "community still embraces him," according to a new report.

"The employees and the board have been nothing but supportive, 100 percent. The students all want to get their picture with me. They thank me," Falwell said in an interview with Politico, despite the fact he sued the university for termination without cause.

Falwell was initially denied a contracted $10.5 million severance package when he was asked to resign, but the evangelical fundamentalist Southern Baptist indicates that dispute has been resolved.

"The contract was terminated without cause. I'm entitled to full severance," which includes two years of pay and retirement benefits, Falwell said. He declined to say how much the package is ultimately worth, but said it amounts to more than $9 million. "And the university board admitted there was no fireable offense and they were reacting more to the press and the Twitter mob than anything else," Falwell said.

Rev. Falwell was asked to resign from Liberty University following accusations of a number of financial and personal scandals -- including allegations of a sexual encounter his wife, Becki Falwell, had with a student at the Falwell family farm. The couple was also accused of having a relationship with a former Miami hotel "pool attendant." However, the university is focused on Falwell's use of university funds for personal activities and not directly with his behavior.

According to Politico, "an investigation launched by the board into Falwell's tenure at the university is ongoing but appears to be narrowly focused on the question of Falwell and other administrators' use of university funds — a subject on which Falwell has long expressed confidence of his exoneration."

Not everyone at Liberty agrees with Falwell's assessment of his situation nor are they interested in this new redemption tour, including one former administrator who described him as a "bully."

Read the rest of the report at Politico.

Fox News says they're 'proud' of their election coverage following Dominion's $1.6 billion lawsuit against the network

Saying that "FOX News Media is proud of our 2020 election coverage, which stands in the highest tradition of American journalism, and will vigorously defend against this baseless lawsuit in court," the network was quick to defend against the $1.6 billion lawsuit filed by Dominion Voting Systems Friday morning.

The Dominion suit claims the right wing cable channel "sold a false story of election fraud in order to serve its own commercial purposes, severely injuring Dominion in the process."

In their statement to Raw Story, the network added that "FOX News Media filed four motions to dismiss" a related lawsuit filed by voting technology company Smartmatic, who sent the network a 20-page legal letter demanding "a full and complete retraction of all false and defamatory statements and reports" before filing suit.

As Raw Story's Brad Reed notes, the Dominion lawsuit comes as result over concerns about the network's role in spreading lies about the company's voting machines rigging the election for President Joe Biden -- a lie repeated extensively by former President Donald Trump, his allies and his supporters.

MyPillow's Mike Lindell hires frequent Trump booster Alan Dershowitz to 'countersue' Dominion Voting Systems: report

Embattled pillow magnate, Trump supporter and conspiracy theorist Mike Lindell has hired frequent cable network "legal expert" Alan Dershowitz to "countersue" Dominion Voting Systems, according to a tweet from Jan Wolfe, a legal affairs reporter for Reuters.

Dominion Voting Systems, a Canadian company founded in 2003 that has its US headquarters in Colorado, recently filed suit against Lindell for making erroneous claims after the November 2020 US election that were also put forward by then-President Donald Trump.

Lindell joins Rudy Giuliani, Sidney Powell, Newsmax and others on the receiving end of lawsuits filed by Dominion and its employees.

Lindell spent several weeks after the election with President Donald Trump filming videos claiming "the biggest fraud is the Dominion machines."

In a letter to Lindell that preceded the lawsuit filing, Dominion's attorneys wrote, "You have positioned yourself as a prominent leader of the ongoing misinformation campaign."

In a statement to Axios following the letter, Lindell said: "I want Dominion to put up their lawsuit because we have 100% evidence that China and other countries used their machines to steal the election."

This is a developing story that will be updated soon.

Don't Sit on the Sidelines of History. Join Raw Story Investigates and Go Ad-Free. Support Honest Journalism.