Quantcast
Connect with us

‘Sitting on your lap?’: Sarah Palin was sexually harassed at Fox News by Roger Ailes and others

Published

on

An exchange with CNN’s Jake Tapper Thursday revealed that Sarah Palin may have been sexually harassed during her time at Fox News.

“It sounds like you experienced something,” Tapper said after Palin danced around his question about sexual harassment at Fox.

“I just — you know, it was just time to part ways and, and, you know, get — get out there in, I guess, a more diverse arena to express views,” Palin concluded.

ADVERTISEMENT

CNN then looked through interviews of men who worked at Fox News at the time and did interviews where they were asked about Palin.

During a 2010 interview between Don Imus and Chris Wallace, Imus asked if Palin would be sitting on Wallace’s lap during an upcoming interview.

“One can only hope,” said Wallace laughing.

Former Fox head Roger Ailes explained in 2011 he “hired Sarah Palin because she was hot and got ratings.”

Tucker Carlson, who will replace Bill O’Reilly looks to be filling more than just his seat. A 2011 tweet caused an internet backlash when he called out Palin’s polling.

ADVERTISEMENT

“Palin’s popularity falling in Iowa, but maintains lead to become supreme commander in Milfistan,” Carlson tweeted.

MILF stands for “Mother I’d Like to F*ck.”

He later deleted the tweet.

Palin didn’t need to confirm or deny whether or not she was sexually harassed at Fox News, Google did it for her. While Fox has taken steps to rid themselves of Ailes and O’Reilly, Wallace still has a show on the network and Carlson earned a promotion.

ADVERTISEMENT

In a statement, Wallace said he had apologized to Palin: “More than seven years ago, I engaged in a playful discussion with former FOX Business host Don Imus. Immediately, I realized it was an inappropriate comment and apologized to Gov. Palin. She accepted my apology and since then, we have done a number of interviews and had a respectful professional relationship.”

(Note: This article has been updated with a statement from Fox News Sunday’s Chris Wallace.)

ADVERTISEMENT


Report typos and corrections to: [email protected].
READ COMMENTS - JOIN THE DISCUSSION
Continue Reading

Breaking Banner

This billionaire Republican governor has been sued dozens of times for millions in unpaid bills

Published

on

Raymond Dye had a buildup of blood behind his left eye that prevented him from seeing. David Polk had an abnormal heartbeat, and his wife had high cholesterol. Roger Wriston’s wife had a bad back.

All the men had worked for a collection of coal companies owned by Gov. Jim Justice and his family, which had pledged to provide health insurance after the miners retired. Last year, though, the retirees learned that those firms had stopped paying their premiums. And as a result, their coverage had been terminated. Polk skipped doctor appointments.

Continue Reading

2020 Election

‘Recipe for disaster’: NC doctor slams Trump’s hopes for a packed GOP convention as ‘an incredibly bad idea’

Published

on

A North Carolina strongly cautioned his state's governor from caving in to President Donald Trump's wishes for a packed Republican National Convention.

The president has threatened to move the RNC this summer from Charlotte if Gov. Roy Cooper did not ease coronavirus restrictions to allow for a full-scale event, but a local physician told WCNC-TV that Trump's plan was unreasonable.

"What do we know about infections?" said Dr. Jeffrey Galvin, of the Vitality Medical Wellness group. "Infection requires two things, exposure plus time."

Trump wants to pack 20,000 Republicans, journalists and others into Spectrum Center in August, but Galvin said infected people shed small amounts of the virus every time they breathe.

Continue Reading
 

Breaking Banner

Trump Tower’s profits magically grew by $3 million in 2010 — which helped them borrow another $73 million

Published

on

A decade ago, loan filings showed Trump Tower in New York City had a reported profit of about $13.3 million. But when the tower refinanced its debt soon after, the profits for the same year — 2010 — somehow appeared higher. A new lender listed the profits as $16.1 million, or 21% more than they had been recorded previously.

The next year’s earnings for the building also “improved” between the two filings. Profits for 2011 were listed as 12% higher under the new loan than the old, according to reports by loan servicers and data provider Trepp.

ProPublica uncovered the Trump Tower discrepancies by examining publicly available data for mortgages that are packaged into securities known as commercial mortgage-backed securities, comparing the same years in reports for different CMBS. If a bank had held onto the loan, instead of selling it to investors, such information would have been kept private. No evidence has emerged that the Trump Organization was involved in changing the profit figures.

Continue Reading
 
 
You need honest news coverage. Help us deliver it. Join Raw Story Investigates for $1. Go ad-free.
close-image