OAN rushes to scrub conspiracy articles about Dominion voting machines from its website
Liz Wheeler appears on OANN (screen grab)

One America News, the Trump-loving cable news network that has peddled nonstop conspiracy theories about the 2020 presidential election, has quietly scrubbed its website of stories about Dominion Voting Systems.

Business Insider reports that OAN has removed several election conspiracy articles it published earlier in the month, including stories about companies that have been filing defamation lawsuits against Trump supporters such as attorney Sidney Powell and MyPillow CEO Mike Lindell.

"Sometime in January, OAN removed stories about Dominion from its website," Business Insider writes. "It has also removed stories about Smartmatic, a rival election-technology company also targeted in the conspiracy theories. Stories about Sidney Powell, Rudy Giuliani, and Lin Wood — the three biggest champions of the unsubstantiated theories — have been removed as well."

A spokesperson for Dominion told Business Insider that they did not coordinate the articles' removal from OAN's website, and Erik Connolly, a lawyer representing Smartmatic, told the publication that OAN's decision to scrub the articles would have no impact on whether the network gets sued.

"Any removal of the articles by OAN at this late date has no impact on whether Smartmatic can or will pursue litigation," he said.

OAN and several Trump allies peddled false claims that Dominion, with the apparent aid of dead Venezuelan leader Hugo Chavez and the Chinese Communist Party, stole the 2020 election for President Joe Biden.